Saya first time beli travel insurance.
Memikirkan kos perubatan jika berlaku sesuatu di luar negara memang sangat mahal.
Kisahnya kami ke Jeju & Seoul dari 9-15/9/19.Bila baca komen ada yang pesan suruh beli insuran tapi tarikh coverage tu lebihkan sehari dua incase ada flight delay etc.
Saya ambik pakej gold dengan Etiqa 360 untuk travel ke negara asia pada 9-16 sept.Total harga untuk personal adalah sebanyak rm48.70 selepas tolak diskaun ( beli online ).
اَÙ„ْØَÙ…ْدُÙ„ِÙ„ّÙ‡ِ perjalanan kami smooth takde masalah sampai balik 🇲🇾.Dalam hati niat takpelah aku beli insuran ni jika takde musibah apa pun kira kita mencarum untuk bantu traveller lain jugak.
Kami tiba Klia2 pukul 10 mlm 15/9 transit skjp tunggu flight balik KB esok pagi 16/9.
Bila ambik lugej kat airport KB baru sedar ada kecederaan pada beg kita.Padlock hilang & beg pecah sedikit di bahagian tepi.
Peringatan kepada kawan2..jika mengalami masalah begini sila terus ke kaunter airline masing-masing buat report.Maklumkan kepada staff bahawa kita nak buat claim insuran.Lepas tengok keadaan beg kita tu dorang akan keluarkan 'Property Irregularity Report'.
Seterusnya kita boleh berhubung dengan customer assistant melalui live chat di website etiqa.Nanti dorang akan maklumkan dokumen-dokumen & gambar yang perlu disubmit hanya melalui whatsapp.
اَÙ„ْØَÙ…ْدُÙ„ِÙ„ّÙ‡ِ dalam seminggu lebih claim dah masuk ke no akaun kita.Memang terkejut jugaklah nilai yang diberi boleh beli 6/7 bijik lagi beg baru 😊
Syukurlah saya beli insuran tu coveragenya lebih satu hari.Kalau setakat 15/9 memang masa tu hanya smpai Klia2 sajalah.
Lagi satu saya jugak maklumkan kepada pihak insuran yang lugej tu memang kami dah request stiker FRAGILE dari Incheon lagi.Tapi akhirnya sampai kampung kita tercedera jugak.
Sumber :
Comments
Post a Comment